مشکلات پرداخت درب منزل برای مشتریان و فروشنده اینترنتی
مشکلات پرداخت درب منزل از روزی که این سیستم وارد ایران شد وجود داشته و دارد و همیشه مشتریان و فروشندگان آنلاین با آن به نوعی درگیر بوده و هستند.عدم بازدهی برای فروشنده و افزایش قیمت 10 تا 15 درصدی کالا برای مشتری جزء کوچکی از این معضلات محسوب می شود.
در ادامه به چند نمونه بارز از این مشکلات به صورت تیتروار اشاره شده است:
افزایش قیمت محصول به میزان 10 الی 15 درصد (کارمزد و هزینه های اضافی توسط شرکت های واسط پستی که این کار را انجام می دهند روی قیمت تمام شده محصول برای مشتری اضافه می شود. به عنوان مثال جنسی را که قیمت تمام شده آن برای شما 100 هزار تومان تمام میشود را باید 110 الی 115 هزار تومان بخرید!)
شما نمی توانید غیر از بسته محصول چیز دیگری ببینید.( هنگام مراجعه مامور جهت تحویل، شما جز بسته بندی محصول چیز دیگری نمی بینید و تنها زمانی می توانید محصول را ببینید که وجه را پرداخت کنید. خب این کمی کودکانه نیست؟ چه فرقی می کند که شما ابتدا وجه نقد پرداخت کرده و محصول را درون جعبه دربسته تحویل بگیرید یا اینکه پرداخت آنلاین کنید و بعد بسته را دریافت کنید؟10 تا 15 درصد گرانتر خریده اید و 2 هفته منتظر مانده اید که فقط مبلغ را در جای دیگر و به نوعی دیگر پرداخت کنید؟)
عدم تحویل محصول به مشتری به دلیل نداشتن مسئولیت تحویل دهنده برای تحویل بسته به مشتری ( شرکت واسط از قبل پول حمل و نقل را از فرستنده دریافت کرده است و در نتیجه تعهدی برای رساندن محصول به دست مشتری برای خود احساس نمی کند!)
تاخیر زیاد در ارسال و تحویل به مشتری ( بار ها پیش آمده که محصول در همان روز ثبت سفارش و یا روز بعد به شرکت واسط تحویل داده شده ولی، کالا با تاخیر 7 الی 15 روز به دست مشتری رسیده که در بسیاری از موارد مشتری به دلیل تاخیر زیاد محصول را تحویل نگرفته است که این هم به حیثیت سایت لطمه وارد کرده و هم مشتری را نسبت به خرید لذت بخش اینترنتی سرد می کند.ضرر های مالی این مشکل که در جای خود جای تامل دارد!)
خیلی از رقبای این سایت برای اذیت و آزار و تحمیل هزینه های سنگین به ما،اقدام به ثبت سفارش های تو خالی می نمایند که باعث دلسردی مجموعه و خستگی شده و کاهش کارایی گروه را در پی داشته و این خود باعث افت کیفیت در خدمت رسانی یه مشتریان واقعی می شود.
خرید های دروغی و عدم تحویل توسط سفارش دهنده که خیلی از همکاران ما را با برشکستگی مواجه کرده است.شاید بپرسید برای چه برشکسته؟ چیزی تحویل داده نشد.ولی اینطور نیست! زمانی که کالا را به شرکت واسط می سپارید، هزینه حمل تا مقصد از فروشنده دریافت می شود. و اگر سفارش دهند از تحویل سرباز زند، برای برگشت محصول به مبدا، عین همان مبلغ ارسال دوباره از فروشنده توسط شرکت واسط دریافت می گردد. این یعنی هزینه رفت و برگشت کالا بدون هیچ بازدهی و سودی. کاملا ضرر.(انسان های مریض همیشه و همه جا هستند و متاسفانه اگر این بیماری از نوع روحی و روانی باشد در این موارد جز ضرر و خسران چیز دیگری در پی ندارد!)
گذشتن از 7 خان کالا از واحد های بازرسی که این خود چند روز به موعد تحویل کالا می افزاید.
دزدیده شدن کالا در زمان حمل و نقل که وحشتناک ترین اتفاق ممکنه برای فروشندگان است.
در بعض از شهر ها مشاهده شده که مشتری محصول را تحویل گرفته و چند روز از آن استفاده کرده و به دلیل آشنایی و روابط دوستانه با مامور پست، آن را پس فرستاده بدون اینکه حتی ریالی خرج کرده باشد.البته این موضوع بسیار آزار دهنده تر از دزیده شدن محصول در هنگام حمل و نقل می باشد.
عدم انتقال به موقع پول به فروشنده توسط شرکت های واسط که ضرر های سنگینی به فروشندگان آنلاین وارد می کند و این خود باعث افت شدید کیفیت خدمات به مشتریان خواهد شد.(گاها پیش آمده که مبلغ های دریافتی از مشتریان تا یک سال به فروشنده پرداخت نشده که باعث برشکستگی ایشان شده است!)
و بسیار موارد آزاد دهنده دیگر که از حوصله این بحث خارج است.
اما راهکار چست؟
با توجه به اینکه این سایت به دلیل مشکلاتی که در بالا به آن اشاره شد، از سیستم پرداخت درب منزل استفاده نمی کند، روش پرداخت آنلاین از درگاه های بانک های رسمی کشور مانند بانک ملت جایگزین شده است.
از آنجا که داشتن درگاه بانکی برای هر سایتی امکانپذیر نیست و بانک ها ملزم به دریافت تاییدیه از سامانه ایی نماد که زیر مجموعه وزارت صنایع و معادن است می باشند، نماد اعتماد از این سامانه با ارائه مدارک و مجوز های لازم دریافت شده و با بانک های ملت قرارداد همکاری بسته شد.
نماد اعتماد این سایت را در پایین صفحه مشاهده کنید و با کلیک روی آن به مشخصات صاحب سایت دسترسی یابید.
بحث اعتماد به سایت و تضمین دریافت محصول خریداری شده
با توجه موضوع ای نماد که در بالا به آن اشاره شد، در صورت خرید از این سایت شما می دانید که از چه سایتی خرید کرده اید و مشخصات صاحب سایت را در اختیار دارد. مبلغ واریزی شما کاملا مشخص است که از کدام بانک و شماره حساب به کدام بانک و شماره حساب چه شخصی واریز شده است و همه این ها قابل پیگیری است.در صورت عدم دریافت محصول خریداری شده و یا معیوب بودن و یا عدم تطبیق با چیزی که خریداری نمودید، می توانید یا سایت تماس بگیرید تا مشکل شما رفع گردد.
همچنین در سایت ای نماد، سامانه ثبت شکایت برپا شده است تا شاکیان به راحتی احقاق حق کنند.
در هنگام خرید اینترنتی از این سایت و یا هر سایت دیگر، با رعایت نکات ایمنی، مطمئنا هیچ مشکلی برای شما به وجود نخواهد آمد.
در پایان ثبت سفارش، کد رهگیری پرداخت بانکی شما که معمولا یک عدد می باشد در اختیار شما قرار میگیرد که این عدد در سیستم بانکی کشور قابل رد گیری می باشد و تمام مراحل انتقال مبلغ از ابتدا تا انتها قابل مستند سازی می باشد.این عدد به همراه کد ثبت سفارش و بقیه اطلاعات شما در پروفایلتان باقی می ماند و در هر زمان و هر مکانی می توانید با مراجعه به سایت به آن دسترسی داشته باشد.
برای اطمینان بیشتر می توانید این اعداد را روی کاغذ یادداشت کنید و یا روی کامپیوتر یا موبایل خود ذخیره نمایید.
در پایان این مقاله این نکته را باید عرض کنیم که ما هم بسیار تمایل داشتیم و داریم که خدمات بهتر و باب میل مشتریان یه ایشان ارئه دهیم ولی متاسفانه فرایند های بسیار پیچیده، گنگ و هزینه بر از یک سو و از سویدیگر مشکلات ایجاد شده توسط افراد کم تعهد یا بی تعهد ما را به این سمت سوق داده است. با این حال تمام تلاشمان را کرده و خواهیم کرد تا بهترین خدمات را به شما عزیزان ارائه کنیم و هر روز و هر لحظه در این راه می کوشیم.
پیروز باشید.